Styczeń 2013 - Skoda notuje spadek produkcji

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mario34
    Ambiente
    • 2007
    • 151

    Styczeń 2013 - Skoda notuje spadek produkcji

    Zamieszczone przez primanus
    Zamieszczone przez rOBERTO795
    Zamieszczone przez primanus
    Jeśli tak - to to, co robi skrzynia DSG z tym silnikiem to jego zupełne "mordowanie"

    Ja mam manuala, ale jechałem autem z takim samym silnikiem z DSG i w trybie normalnym D automat utrzymywał silnik na tak niskich obrotach, że nie potrafię tego powtórzyć w manualu...
    Bo to jest ekologia która nie ma nic wspólnego z kosztami napraw.Dlatego My zmieniamy oprogramowanie w DSG .
    No to wszystko jasne. Muszę zmienić trochę przyzwyczajenia. Jeździłem ostatnie kilka lat diselkiem CR. Zrobiłem jak na razie 210 kkm, bez wymiany sprzęgła, dwumasy, turbiny i wtrysków. Więc chyba nie jest ze mnie taki zły "operator". A jest to silnik (1,8 TdCi), który podobno lubi przy 150 kkm mieć już to wymienione...

    Po prostu muszę zmienić nawyki.

    A olej jaki polecasz?
    (chyba ze specyfikacji 502.00 - przynajmniej z gwarancją nie będzie problemu)

    Dobrze żeby był 0-W??. Auto stoi na zewnątrz (w zimie również). Przeważnie robi krótkie trasy 15 km. Po całym dniu (znowu zimny) - powrót 15 km.
    Spróbowalbym 0w40 Motula X-maxa ale tego nowego-full saps.
    mario
  • marlej108
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 4976
    • Octavia III (5E3)
    • CJZB 1.2 TSI 86 KM

    #2
    Styczeń 2013 - Skoda notuje spadek produkcji

    "W styczniu Skoda Auto zrealizowała na rynku światowym dostawy ponad 69 500 nowych samochodów. Uzyskany wolumen jest gorszy od tego sprzed roku o 7,8%.

    Styczniowy wynik zbiegł się w czasie z procesem uruchamiania produkcji seryjnej modelu Octavia nowej generacji, który jest zdecydowanym liderem w rankingu popularności wszystkich samochodów spółki z Mlada Boleslav.

    Na rynku chińskim, gdzie Skoda Auto sprzedaje zdecydowanie najwięcej samochodów, w styczniu osiągnięto wynik na poziomie ponad 21 600 egzemplarzy (+4,1%)."

    zrodlo:



    Hmm, moze potanieja....?
    http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
    Spalanie - Motostat.pl

    Komentarz

    • r2r
      RS
      • 2008
      • 4720
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Re: Styczeń 2013 - Skoda notuje spadek produkcji

      Zamieszczone przez marlej108
      "

      Styczniowy wynik zbiegł się w czasie z procesem uruchamiania produkcji seryjnej modelu Octavia nowej generacji, który jest zdecydowanym liderem w rankingu popularności wszystkich samochodów spółki z Mlada Boleslav.
      Na miejscu autora artykułu, sformułowałbym "Styczniowy wynik zbiegł się w czasie z procesem uruchamiania produkcji seryjnej modelu Octavia nowej generacji, której poprzednie modele były zdecydowanym liderem w rankingu popularności wszystkich samochodów spółki z Mlada Boleslav."

      Bo z OIII sprawa nie jest i podejrzewam, że nie będzie wcale taka oczywista.
      Artur

      Komentarz

      • marlej108
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 4976
        • Octavia III (5E3)
        • CJZB 1.2 TSI 86 KM

        #4
        ale autor artykulu pisze o sprzedazy ogolnoswiatowej Skody, a nie w Polsce... wiec liderzy sprzedazy w Polsce niekoniecznie sa liderami sprzedazy (modele) gdzie indziej.

        Ale pewnie to sie glownie wiaze z produkcja Octavii, koniec II i rozruch III.
        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
        Spalanie - Motostat.pl

        Komentarz

        • DJ MŁODY
          RS
          • 2007
          • 5908
          • Octavia II (1Z3)

          #5
          ©koda Auto Polska

          9 minut(y) temu.



          W styczniu 2013 roku ©KODA uzyskała 15,93% udziału na polskim rynku, ustanawiając nowy rekord w naszym kraju! Jeśli jeszcze nie macie ©KODY, pamiętajcie, że także możecie znaleźć się wśród tych 15%... na przykład korzystając z trwającej wyprzedaży rocznika 2012!
          pozdrawiam Adam
          Octavia 2 - Tour II - Kosiarka


          Spontany Katowickie

          Komentarz

          • Eidos71
            RS
            • 2011
            • 2050
            • Octavia II (1Z3)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            Oby za 3-6 miesiący, na nieskodowskiej stronie (Skoda raczej nie chwali się spadkami) nie znalazła się informacja, iż w I-II kwartale 2013 r. Skoda zanotowała spadek sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu 2012 r.... A coś mi się tak wydaje, że taki spadek nastąpi... I to niekoniecznie z powodu kryzysu (choć pewnie, w przypadku takiej złej informacji, takie będzie tłumaczenie SAP)... Chyba, że Skoda zejdzie z cen o jakieś 5-10 % (mówię tu o sytuacji po zakończonej wyprzedaży O2 FL)
            Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
            MOJA FURKA

            Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

            Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

            Komentarz

            • Tony065
              RS
              • 2009
              • 2487
              • Octavia I (1U2)
              • ARX 1.8 20VT 150 KM

              #7
              cała ta sytuacja wewnątrz VAG jest dziwna... niby jedna rodzina, kasa idzie do jednego wora a każdy prezes marki ciągnie w swoją stronę. w chwili obecnej zdaje się prezes VW ma lepsze noty u arcy bossa i dlatego jest taki cyrk. w którejś dyskusji, kolega pracujący w ©, stwierdził że są wręcz odgórne naciski na promowanie VW względem S czy ©. poczytajcie sobie porównania aut. wyraźnie widać, że za mniejszą kasę dostajemy lepiej zrobione auto z 1 f-my, dwie pozostałe odwrotnie. jakoś nie widzę tego 1.5 mln aut rocznie z kurą na masce.
              Black Pearl, Elegance & RS LOOK
              @ by Tune-up Gdańsk
              TDI VP++ i jeszcze rośnie
              Antek

              Komentarz

              • r2r
                RS
                • 2008
                • 4720
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                marlej108, chodzi mi zamotany szyk zdania:

                Zamieszczone przez marlej108
                "
                Styczniowy wynik zbiegł się w czasie z procesem uruchamiania produkcji seryjnej modelu Octavia nowej generacji, który jest zdecydowanym liderem w rankingu popularności wszystkich samochodów spółki z Mlada Boleslav.
                To sugeruje czytelnikowi, że nowa O3 JEST zdecydowanym liderem w rankingu popularności, a to wcale nie prawda i nic nie wskazuje że tak się stanie. Ogólnie czuję że w Polsce na pewno pierwszy kwartał 2013r. dla Skody będzie w plecy. Pierw wymyślili drakońską kwotę za Rapida, którego jak na razie mało kto kupuje, teraz wchodzi O3 do której też z początku (głownie ze względu na ceny) chyba mało kto się przekona, a wyprzedażówki O2FL na których sprzedanej ilości Skoda głównie jedzie w rankingach, też się w końcu skończą.
                Artur

                Komentarz

                • piotrek_os
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 8160
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Ostatnio jezdziłem Astra IV z 2012 roku z silnikiem 1,4 140 koni z fabryczna instalacja lpg - Opel umiał się dostosować do obecnego rynku, a co robi Skoda? Zabiera silnik 1,6 który dość dobrze się sprzedawał a daja jakies tsi - nie pod typowego kowalskiego zeby sobie lpg zaaplikował przy obecnych cenach paliw. Kiedyś za diesla na rynku wtórnym płaciło się wiecej, a teraz wystarczy zobaczyc na allegro jak to się przedstawia.
                  Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                  Komentarz

                  • r2r
                    RS
                    • 2008
                    • 4720
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    piotrek_os, strzał w dziesiątkę, o tym pisałem już ze 20 razy.
                    Jak można usunąć z palety ostatni sensowny silnik pod gaz na rynku, gdzie odsetek jeżdżących na LPG stanowi kilkadziesiąt procent :?:

                    No chyba że Skoda zamierza robić ludzi w bambuko na zasadzie :
                    przychodzi prosty kowalski do salonu, staje przy 1.8 TSI i rozmowa
                    "dobre to auto panie?"
                    "dobre, przejedzie pan bez awaryjnie pół miliona kilometrów"
                    "a silnik dobry panie?"
                    "proszę pana, silnik to istna strzała, do tego ma turbo"
                    "a gaz zakładacie?"
                    "my nie, ale każdy serwis panu bez problemu założy"

                    Wmawianie ludziom podczas sprzedaży że do TSI da się założyć gaz, byłoby już czystym kurestwem.
                    Nie mniejszym jest usunięcie z palety silników 1.6MPI, ale tak jak mówię, Skoda się wraz ze zniknięciem tego silnika, skończyła dla Kowalskiego i to będzie widać w słupkach sprzedaży, które na razie podbijają wyprzedawane O2FL, ale nie ja tam jestem szefem, który wciska ludziom ciemnotę o ekologii.
                    Artur

                    Komentarz

                    • piotrek_os
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 8160
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      r2r, Juz kiedys z Adamb rozmawialismy o tej dziwnej polityce Skody. Skoda sprzedaje 0II FL, a tu nagle wprowadza Toura 0II, którego ktoś mógł kupić po niżej 50 tys - pierwsze promocyjne były chyba nawet cos ok 45 tys.... - to juz jest strzał w kolano dla tych co kupili drozsze 0II FL.

                      Np 0II elleganc z 2005 1,9 tdi kosztowała 80 tyś - widziałem f-re zakupu. Moja obecna 01 z tego samego roku kosztowała 55 tys - mam f-re zakupu - tj 25 tys na starcie 01 tansza. Teraz na rynku wtórnym gość eleganca chciał oddac za 21,500 zł, a ja w podobnych pieniązkach miałem kupca na moja 01. Obecnie duzo tańszej w ekspolatacji niz w/w auto.
                      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                      Komentarz

                      • r2r
                        RS
                        • 2008
                        • 4720
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        piotrek_os, widocznie taka polityka koncernu VW wobec Skody. "OK, juz zarobiliśmy na Skodzie, Skoda już nam dała pełne wory kapusty, to teraz trzeba powoli zacząć podżynać kurę, która dała złote jajka, bo przecież ludzie muszą wiedzieć że najważniejszy jest i tak VW".
                        Artur

                        Komentarz

                        • Wojtek35
                          Classic
                          • 2013
                          • 22

                          #13
                          Cóż... O3 nie zapowiada się jako hit sprzedaży. Podstawowa O2 cennikowo kosztowała 43kpln, a teraz cena nowego O3 base to 60kpln. Bez rabatów ludzie nie kupią. Tyle że O3 jest wielkościowo podobna do BMW3... Ale ciągle to tylko Octavia. Obecnie za 43 można kupić co najwyżej Polo/Rapida, który nawet przy O2 wygląda na auto o rozmiar mniejsze

                          Komentarz

                          • r2r
                            RS
                            • 2008
                            • 4720
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Wojtek35, dodaj do tego silniki TSI i dlatego będę twierdził że Skoda dla przeciętnego Kowalskiego się właśnie skończyła.
                            Artur

                            Komentarz

                            • Alonzo_
                              RS
                              • 2009
                              • 2460
                              • Hyundai

                              #15
                              Zamieszczone przez r2r
                              Wojtek35, dodaj do tego silniki TSI i dlatego będę twierdził że Skoda dla przeciętnego Kowalskiego się właśnie skończyła.
                              Nie da sie ukryć, że 1,6 było sporym magnesem i napędzało skodzie klientów. Dlatego zaskakujące jest to że teraz z tego zrezygnowano. Jeśli chcą z Octy robić coś "nowocześniejszego" to OK ale w rapidzie brak jednostki pod LPG wg mnie to błąd, który na rynkach podobnych naszemu odbijać będzie się im czkawką.
                              Dzięki temu Skoda poprawi wyniki sprzedaży....swojej konkurencji.

                              Komentarz

                              • r2r
                                RS
                                • 2008
                                • 4720
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Alonzo_, może będę złośliwy, ale naprawdę czekam na moment jak słupki sprzedaży spadną nieco bardziej niż "trochę", czołówke opanuje Chevrolet i Kia, a ktoś w Skodzie dojdzie dopiero wtedy do wniosku: "przekombinowaliśmy, daliśmy dupy, i z cenami i z tymi silnikami, ludzie się kapneli". Nie musi się tak stać, ale skoro Skoda sama brnie w ten ślepy kąt... :roll:
                                Artur

                                Komentarz

                                • Tony065
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 2487
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                  #17
                                  szczerze, to gadamy o niczym... szef Skody to Niemiec, Winfried Vahland. firma podlega VAG, którym też kierują Niemcy. to nie Skoda strzela sobie w kolano :!: teraz jest czas na promocję VW i tyle.
                                  Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                  @ by Tune-up Gdańsk
                                  TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                  Antek

                                  Komentarz

                                  • Wojtek35
                                    Classic
                                    • 2013
                                    • 22

                                    #18
                                    Nie da sie ukryć, że 1,6 było sporym magnesem i napędzało skodzie klientów. Dlatego zaskakujące jest to że teraz z tego zrezygnowano. Jeśli chcą z Octy robić coś "nowocześniejszego" to OK ale w rapidzie brak jednostki pod LPG wg mnie to błąd, który na rynkach podobnych naszemu odbijać będzie się im czkawką.
                                    Dzięki temu Skoda poprawi wyniki sprzedaży....swojej konkurencji.
                                    Tak się może stać ... ale nie musi. Ja po drugim aucie z LPG dałem sobie spokój. Wybrałem Superb 1.4 tsi i jestem zadowolony. Może po prostu nie jestem targetem na 1.6 MPI? Znajoma ma go w O2FL i też ani myśli zagazować.

                                    Wg mnie bardziej niż możliwość założenia LPG liczy się cena. Nowa Octavia to konkurent Passata/BMW3 ... cena podskoczyła o 17 tys. ale w świadomości pozostała jako auto klasy Golfa. Choć też nie u wszystkich. Znam taksiarza który po O2 zastanawia się nad Rapidem. Dla mnie to nie opcja bo za Polo nie zapłacę ceny Octavii2.

                                    Dla przeciętnego Kowalskiego który rozważał Octavie ani Dacia ani Renault/Peugeot nie będzie konkurencją dla Skody. Kowalski raczej wybierze Seata Alteę (ew. XL). Więc może to był ruch przemyślany?

                                    zobaczymy po wynikach sprzedaży

                                    Komentarz

                                    • Big Wojtek
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 440
                                      • Hyundai

                                      #19
                                      Na razie te wyniki za dobrze nie wyglądają: http://carmarket.com.pl/ranking.php
                                      Skoda dalej na czele, ale odnotowała chyba największy spadek sprzedazy. Wiadomo, ze w lutym spadło prawie wszystkim firmom. Wiadomo, ze skończono produkcję O II, a Rapid się jeszcze nie zadomowił, ale ten trend za dobrze Skodzie nie wrózy.
                                      Pewnie rok 2013 Skoda skończy znów jako lider, ale głowy bym nie dał.

                                      Komentarz

                                      • Wojtek35
                                        Classic
                                        • 2013
                                        • 22

                                        #20
                                        Zastanawiam się nad wynikami Seata. Faktycznie nie wygląda to dobrze. Kilkadziesiąt aut tylko ... Brak oferty dopasowanej do rynku?

                                        Komentarz

                                        • marlej108
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 4976
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                          #21
                                          no faktycznie cos sie ze Skoda dzieje dziwnego....

                                          Sprzedaz Skoda, VW i Ford - czyli pierwsza "trojka"

                                          styczen
                                          Skoda - 4277
                                          VW - 2888
                                          Ford - 1932

                                          luty
                                          Skoda - 2771
                                          VW - 2434
                                          Ford - 2168

                                          Roznica w liczbie sprzedanych sztuk miedzy Skoda a VW coraz mniejsza....

                                          ps. ale pewnie jak teraz ruszy sprzedaz O3 to Skodzie sprzedaz wzrosnie.
                                          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                          Spalanie - Motostat.pl

                                          Komentarz

                                          • Big Wojtek
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 440
                                            • Hyundai

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Wojtek35
                                            Zastanawiam się nad wynikami Seata. Faktycznie nie wygląda to dobrze. Kilkadziesiąt aut tylko ... Brak oferty dopasowanej do rynku?
                                            Tu masz odpowiedz na pytanie dlaczego Seaty się nie sprzedają:

                                            Komentarz

                                            • Northeusz
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 1677
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Wojtek35
                                              Tak się może stać ... ale nie musi. Ja po drugim aucie z LPG dałem sobie spokój. Wybrałem Superb 1.4 tsi i jestem zadowolony. Może po prostu nie jestem targetem na 1.6 MPI? Znajoma ma go w O2FL i też ani myśli zagazować.
                                              Co nie zmienia faktu, że silnik VW 1.6 MPI był najlepiej sprzedającym się silnikiem benzynowym w zestawieniu za zeszły rok (zestawienie).
                                              Do TSI jest LPG, ale kogo będzie interesować taka instalka? Dzisiaj rozmawiałem z panami z BRC. BRC wprowadza instalację LPG do TSI identyczną z Vialle LPDi za kwotę .... od 8.000 do 10.000 PLN :diabelski_usmiech. I pewnie podobnie jak Vialle będzie toto równie "popularne" . Usunięcie silnika 1.6 MPI bez cienia wątpliwości wpłynie na wyniki sprzedaży, ale tak jak piszecie - nadszedł czas konkurencji. Opel w ofercie fabrycznej ma LPG we wszystkich niemalże modelach (m.in. Astra, Insignia, Zafira - specjalnie dostosowane silniki), Skoda - w żadnym . No coż - jak już spadać, to z wysokiego przynajmniej konia :diabelski_usmiech
                                              Pozdrawiam
                                              Northeusz

                                              Komentarz

                                              • Octavianos
                                                L&K
                                                • 2010
                                                • 1130

                                                #24
                                                Pożyjemy, zobaczymy. Na pewno Skoda w Polsce tak łatwo nie odda pierwszego miejsca, a na pewno będzie chciała utrzymać się na podium.
                                                SIMPLY CLEVER
                                                Wiesz co dobre :-)

                                                Moja Maszyna
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

                                                Komentarz

                                                Pracuję...